Læs videre “Hvad skal jeg gøre?”

"/>

Hvad skal jeg gøre?

”Vi skal være mere innovative”.

”Vi er helhedsorienterede”.

”Vi skal sætte kunden/borgeren i centrum”.

Aha …

I er ikke de eneste. Men hvordan?

 

Du skal gøre dit budskab konkret

Så konkret, at dit publikum får besvaret spørgsmålet: Hvad er det, du vil have mig til?

Hvis du f.eks. siger til dine medarbejdere, at I skal være mere innovative:

  • Hvad er det så konkret I skal gøre anderledes?
  • Eller mere af?
  • Eller mindre af?
  • Og på hvilke områder?
  • Alle – eller kun nogle få udvalgte?

Hvis jeg besøger jer, hvordan skal jeg så opleve, at I er helhedsorienterede? Vil jeg selv kunne se og opleve det, uden at I fortæller mig det?

Hvordan skal kunden/borgeren opleve, at I sætter dem i centrum?
Hvordan skal I kommunikere med dem?
Hvad skal I gøre for dem?
Og hvor går grænsen?

Du skal bryde dit budskab ned. Helt ned til, hvad det betyder i adfærd.
Ellers rykker du ikke rigtig noget for dit publikum.

Det samme gælder, når du som kollega deler din viden med et oplæg, en præsentation, eller et synspunkt til et møde. Rund altid af med: Hvad betyder det her i praksis?

Vil du være bedre til kommunikere klare budskaber?
Så kom med på Bliv Hørt den 30. april.

Læs mere her

Kærlig hilsen Annette

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

ARTIKULATION