Da Mette Frederiksen lukkede Danmark ned, sagde hun, at det ville få vidtrækkende konsekvenser for os alle. Men hvor mange og hvor store, havde de færreste af os kunnet forestille os. For nogle betyder det, at virksomheden selv er i krise pg.a. manglende efterspørgsel, eller fordi krisen påvirker ens kunder.
Der er forandringer, der rammer os alle. Vi skal arbejde på nye måder. Vi savner alt det sociale. Måske ændrer vores marked sig endnu mere den nærmeste fremtid. Der skal træffes endnu hårdere beslutninger.
Det, der får os igennem, er fokus på en meningsfuld mission, der dækker et behov, vi ser lige nu. En opgave, der rækker ud over os selv som individer, og er større end de afsavn vi lider. I har nu muligheden for at ryste gamle fjer af jer og tage et hop, der beviser, hvad I er lavet af:
Hvilken forskel vil I gøre for klimaet? For sundheden? For sikkerheden?
For jeres medarbejdere, kunder og borgere?
Det er det, du skal kommunikere. Men ikke kun det. Det er også gavnligt at fortælle historien om, hvad I har været igennem af udfordringer, nedgang og læring. Hvilken udvikling har I været igennem? Hvad har været vendepunkterne? Og hvad er det særlige stof, I er lavet af, som gør, at I kommer til at klare udfordringen? Ikke uden svære beslutninger, afsavn og ofringer, men med den forskel, I gør for samfundet, intakt.
Merete Wedell-Wedellsborg
Executive coach, ph.d. & forfatter til ‘Battlemind’
I sparrings-sessionen i lederkommunikation
Sessionerne i lederkommunikation foregår virtuelt eller ved fremmøde