Lær hvordan du kommunikerer troværdigt og passer på jeres omdømme med medietræning

At optræde i medierne er en mulighed for at få udbredt jeres budskaber til en bredere målgruppe. Det er en mulighed for at komme til orde, give jeres perspektiv og skabe forståelse for det, I arbejder for. Men mødet med en kritisk journalist, eller en modstander i en tv-debat, er risikofyldt for den utrænede kommunikatør.

Uden træning i hvordan du kommunikerer under pres, husker din argumentation og undgår at ryge i affekt, kan en tv-optræden gøre skade på din og din organisations omdømme.

Er I havnet i en krise, eller en såkaldt ‘shitstorm’, kræver jeres kommunikation  en gennemtænkt krise-strategi og det kræver træning og teknikker at kunne møde medier og journalister med et roligt overblik.
Det får du her.

 

Via vores medietræning lærer du, hvordan du:

  • Kommunikerer klare budskaber i argumentrækker, der fremstår klare,
    overbevisende og tjener dit mål
  • Præsenterer budskabet letforståeligt med en klar rød tråd, konkrete pointer og eksempler
  • Holder hovedet koldt i pressede situationer, fx når du udsættes for kritiske spørgsmål
  • Bruger dit kropssprog, stemme, kontakt og personlighed til at opbygge tillid og troværdighed på skærmen.

Vores medietræning bygger dig op til at møde pressen

Jeg samarbejder om medietræning med Tandlægeforeningens mangeårige kommunikationschef, Claus Jørgensen, der i dag driver Renommé Kommunikation. Claus har mange års erfaring i at guide formænd, direktører og andre talspersoner igennem mediekriser og shitstorms – med omdømmet i behold.

 

Vi træner enkeltpersoner og teams

Under træningen modtager alle kontinuerligt sparring og feedback fra rådgivere og kolleger guidet af et spørgeskema. Skemaet sikrer, at feedback’en kommer hele vejen rundt om din kommunikation – fra budskab til kropssprog. Det er vores erfaring, at den anerkendende tilgang i workshoppen styrker sammenholdet blandt deltagerne og giver jer et sprog og en metode til at støtte hinandens udvikling og læring. Vi bygger jer op til at møde medierne – i stedet for at bryde jer ned.

 

 

 

Medietræning der er tæt på virkeligheden

Når vi medietræner, tager vi altid udgangspunkt i en grundig analyse af de issues, vi kan se, I kan blive ramt af. Vi forbereder de interviews, I skal være klar til at møde, og træner jer igennem dem.

Vores ambition er at gøre træningen så realistisk som overhovedet muligt. Derfor bliver I ved medietræningen både mødt af den venlige, interesserede journalist, og den kritiske, der er ude på at få skovlen under din argumentation, og stille dig til ansvar overfor mediedomstolen.

Du kommer igennem flere runder af interviews, som alle optages på kamera. Efter hvert interview får du feedback på din kommunikation. Du får rådgivning omkring, hvilke fælder der blev lagt ud, og hvordan du håndterer dem bedre næste gang.

 

1:1 budskabs-coaching

Du modtager 1:1 coaching af mig, hvor jeg træner dig igennem de taktikker og strategier, du skal kunne udføre i praksis, for at undgå at ryge i samme fælde næste gang. Taktik og strategi skal trænes i praksis, for at du kan ændre din kommunikations-adfærd til en fremtidig presset situation, og være klar til at møde medierne med en troværdig optræden.

Kontakt mig for at høre mere, og for en indledende snak om jeres behov for medieberedskab og medietræning via mail og telefon, som du finder her nederst på siden.

Læs mere om min samarbejdspartner, Claus Jørgensen, Renommé, her

Læs mere om mig, Annette Bjerre Ryhede, her