Derfor skal du fortælle historier i dine præsentationer

Hvorfor Klodshans, en rutsjebanetur og en Rød Opel Corsa med en bule i siden er afgørende for din mundtlige kommunikation!

Hvis du altså vil have dit publikum til at huske dine pointer 😉

Historier, eksempler og billeder brænder sig fast i hukommelsen. Derfor er eventyrenes pointer formidlet i historier. Da vi ikke havde skriftsproget til at holde ordene fast, var historier og billeder den eneste vej til hukommelsen.

Derfor skal du tale om ’en rød Opel Corsa med en bule i siden’ i stedet for ’motorkøretøjer’.

 

IVÆRKSÆTTERENS RUTSJEBANETUR OG VILDE DRAGER

For 1,5 uge siden oplevede jeg nogle af verdens bedste (og bedst betalte) talere til konferencen ELEVATE. Her hørte jeg Darren Hardy hænge hele sit foredrag om at være iværksætter op på metaforen om “en vild rutsjebanetur”. Michael O’Neil sidestillede vores tanker med “farlige drager”, for at illustrere hvordan vi kan være bange for vores egne tanker. Og sådan kunne jeg blive ved. Vil du høre mere om den inspiration, jeg tog med fra ELEVATE? Se video:

 

[youtube]https://youtu.be/UpP1UjY7IsU[/youtube]

 

 

Metaforerne og historierne har brændt pointerne fast i min hukommelse. Jeg behøver ikke kigge i nogen noter eller PowerPoints.

 

Vil du blive bedre til at kommunikere klart og sikkert og bruge eksempler og metaforer til at få dit budskab igennem? Vil du få omformet din nervøsitet til gennemslagskraft, så du lader din stemme blive hørt? Så kom med til Grib Ordet den 14. januar, hvor jeg guider dig ind i det mundtlige ord og giver dig masser af inspiration og værktøjer med hjem.

 

Jeg glæder mig meget til at se dig!

 

Kh Annette Bjerre Ryhede

No related posts found

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *