Tillykke – du har fanget min opmærksomhed!

Kommunikation ansigt til ansigt kan skabe engagerede medarbejdere, tillid til ledelsen og forståelse for virksomhedens strategi, mission og værdier. Alligevel er det meget sjældent, at denne sidste del af processen – præsentationen – bliver tillagt særlig stor værdi. Og dette til trods for, at præsentationen kan være afgørende for, om værdierne, produktet eller ’bare’ budskabet, [...]
Read more Tillykke – du har fanget min opmærksomhed!

HUSK, husk husk:

Vejen til det gode oplæg, den gode præsentation, den gode tale, går gennem alle de her punkter! OG – så vil det, at du fra starten har sat dig ned og overvejet dem gøre, at du slipper for masser af timer, hvor du sveder foran power point programmet eller bruger masser af tid på at […]
Read more HUSK, husk husk:

Undskyld, men kan du ikke forklare mig …….?

- Sådan håndterer du kritiske spørgsmål: Vi kender det alle sammen. Vi har forberedt et oplæg. Vi har været nervøse og spændte, men vi har også noget, vi gerne vil fortælle. Og så bliver vi afbrudt. Uanset hvad, er vi nødt til at byde afbrydelsen vedkommende og håndtere det på en positiv facon, ellers kan vi få skabt kløfter mellem os og vores publikum – også selvom det er vores egne [...]
Read more Undskyld, men kan du ikke forklare mig …….?

Få styr på nervøsiteten

Svedige hænder og rystende stemme. Alle har oplevet fornemmelsen! Nervøsitet er en naturlig reaktion, når vi bliver usikre på den situation, som vi er. Naturligt eller ej, er det dog aldrig rart. Læs, hvordan du styrer nervøsiteten, hvad end den opstår ved jeres ugentlige møde, til jobsamtalen eller hvis du har en eksamen lige om […]
Read more Få styr på nervøsiteten

Hvad er hovedpointen? Du skylder dit publikum den!

Og det gælder også, når du skal fremlægge et regnskab. Hvad er nøgletallene? Hvad er de interessante ting i regnskabet - hvad er de ting, dem der sidder der ved mødet, skal vide/kan bruge til noget? Hvis du underviser eller præsenterer ud fra devisen om, at det hele er lige vigtigt, bliver det hele lige gyldigt, og ligegyldigt for dit publikum.
Read more Hvad er hovedpointen? Du skylder dit publikum den!