Når vi kigger på en sag fra forskellige fagligheder, roller og ansvarsområder, får vi forskellige perspektiver på banen, som kan kaldes konflikter. Målet er at bruge konflikterne; uenigheder, spændinger og forskellige perspektiver som drivkraft til at skabe de bedste løsninger og beslutninger for jeres organisation og team.
Men konflikter kan også blive destruktive og påvirke samarbejdet, kvalitet og produktivitet, øge sygefraværet og føre til personale omsætning, hvis I ikke har metoder og kommunikationsværktøjer, der støtter jer i at gå ind i og levere et sublimt samarbejde.
I vores workshops i konflikthåndtering lærer I metoder til at holde fokus på sagen og finde de bedste løsninger og genoprette relationer og samarbejde, når det er gået skævt.
Vi lærer jer derfor hvordan I mestrer:
- konflikttrappen
- konfliktnedtrappende sprog
- krisekommunikation
- Sags- fejl eller handlingsanalyse
- konfliktmægling
Vi skræddersyr alle vores workshops til jeres udfordringer, situation og behov.
Vi underviser både i korte halvdags workshops, heldagsworkshops eller i en til en sessioner via supervision.