Din forandringskommunikation skal give en motiverende og klar vision, som modtagerne kan se for sig. De skal kunne føle, hvorfor det er vigtigt, at vi bevæger os væk fra vores nuværende situation og ud i visionen. De skal kunne se den for sig og føle den i maven og i hjertet. De ønsker klar besked om, hvad der kommer til at ske, hvordan og hvornår og hvad det betyder for dem.
Det kræver værktøjer til at sætte dig i modtagerens sted og forstå deres bekymringer, modstand og deres behov i forandringsprocessen. Det kræver værktøjer til at kunne kommunikere motiverende, tillidsskabende og klart. Det kræver værktøjer til at kunne rumme og møde deres modstand, samtidig med at du kommunikerer retning.
Når du vil invitere mennesker med om bord på forandringer, har du brug for værktøjerne til at stille dig frem og kommunikere forandringerne i øjenhøjde. Når du ser dine medarbejdere og interessenter i øjnene, bliver det nemmere for dem at få tillid til dig, forandringerne og fremtiden.
Få værktøjerne til at kommunikere som forandringsagent og få træningen, der gør dig klar til at gå ud og kommunikere forandringer.
Workshoppen kombinerer viden om forandringer og forandringskommunikation, fra bl.a. John Kotter (med flere), med retorisk viden og værktøjer til mundtligt at kommunikere retning, motivere og lede.
Workshoppen inddrager psykologisk teori om forandringer og modstand mod forandringer. Workshoppens viden og værktøjer omsættes til praksis gennem øvelser i at forme et konkret forandringsbudskab til én af dine målgrupper.
I workshoppen vil I give og modtage dybdegående, konkret feedback på jeres kommunikation og udformningen af jeres forandringsbudskab. Feedback’en styrker jeres forståelse af, hvad der virker godt, når I kommunikere forandringer overfor forskellige målgrupper, og gør jer bevidste om jeres personlige styrker som kommunikatører. Feedback’en giver konkrete input til hvordan forandringsbudskabet og kommunikationen bliver endnu skarpere og mere effektivt.