En betydelig del af arbejdet i moderne organisationer foregår i projekter. Udviklings-og innovationsprojekter, der skal udvikle det næste produkt eller en bedre ydelse til borgere og kunder. IT-projekter, der skal gøre hverdagen nemmere for kunder og medarbejdere. Men ikke alle projekter kommer sikkert i mål. Faktisk fejler en høj andel ifølge både Dansk Projektledelse og Implement. Begge organisationer peger på hvor afgørende projektlederen – og dennes kommunikation – er for projektets succes. Som projektleder er det afgørende, at du:
Det kræver viden om og træning i at bruge dine ord strategisk. Du skal bruge forskellige værktøjer og metoder alt afhængig af, hvad dit mål med din kommunikation er. Derfor skal du ikke kommunikere på samme måde, når du starter dit projekt op, som når du launcher det i organisationen. Du skal heller ikke gøre det samme, når du skal kommunikere en ændring i kurs som når du skal indstille en beslutning. Hver situation kræver en forskellig taktik for at du lykkes med din kommunikation. For at du får dine modtagere til at lytte, forstå hvad det betyder, og få dem med op i vognen.
Du kommer til at mestre de fire genrer, der gør dig til en troværdig projektleder, der får dit projekt sikkert i mål.
Bliv guidet igennem en aktiv og intensiv proces, der gør dig klar til at lede dit projekt fremad. Vi arbejder både med din formidling af indhold, brugen af strategiske kommunikationsredskaber, dit kropssprog, stemmeføring og din kontakt til dit publikum.
Alle deltagere kommer i ilden med oplæg, som de holder foran resten af holdet. Alle deltagere modtager feedback og sparring på deres samlede kommunikation og bliver guidet til at implementere nye værktøjer, der forbedrer deres kommunikation.
Med kurset får I alle Annettes bog Tal Troværdigt, der udkom på Akademisk Forlag. Bogen er skrevet til projektledere med bl.a. interviews med projektledere fra bl.a. DBS og Accenture og inspiration fra Apple, TED Talks og Annettes klienter.
Kontakt Annette og forhør jer om 1., 2. eller 4 dages kurser til jeres behov og antal deltagere.